مقالات

ربات بتن خوار ابزاری مناسب برای تخریب ساختمان !

ربات بتن خوار - عمود گستر

ربات بتن خوار: اگر قصد تخریب یک ساختمان را داشته باشیم علاوه بر اینکه اینکار باعث ایجاد گرد و غبار فراوان میشود, به نیروی انسانی زیاد و ابزار آلات سنگین نیازمندیم. بازیافت مصالح تخریب شده نیز باعث مصرف انرژی زیادی می شود. با ما در این مقاله از عمود گستر همراه باشید.

علاوه بر آن به منظور فرونشاندن گرد و غبار, باید آب فراوانی را مصرف کنیم که با توجه به شرایط موجود ( بحران آب ) باید به فکر راه های نوین دیگری بود. مهندسین راه و ساختمان به دنبال راهی با استفاده از تکنولوژی جدید هستند که عمل تخریب کردن ساختمان را با مصرف انرژی کمتر و سرعت بیشتری به انجام برسانند. در اینجا با ربات بتن خوار که با استفاده از تکنولوژی امروزی ساخته شده است آشنا می شویم.

تخریب ساختمان - عمود گستر

تخریب ساختمان

ربات بتن خوار

با طراحی و ساخت ربات بتن خوار ( بازیافت بتن ), بشر گام موثری در جهت پیشرفت صنعت ساخت و ساز و صرفه جویی در مصرف آب برداشته است. ربات بتن خوار بعد از قرار گرفتن در ساختمان شروع به اسکن نمودن محیط پیرامون خود کرده و مسیری را که در حین عملیات تخریب قرار است در آن کار کنند را تعیین میکند. این ربات با استفاده از سیستم فشار آب قوی ( جت های آبی پرفشار ), فرایند تخریب سطح بتن را آغاز نموده و سپس مخلوط سیمان و آب را مانند جارو برقی به داخل میکشد و سپس تفکیک میکند.

بعد از این مرحله دوغاب سیمان فیلتر شده به واحد بسته بندی فرستاده میشود, سپس مصالح تفکیک شده در کیسه های بزرگ بسته بندی شده, برچسب زده میشود و به نزدیکترین ایستگاه بتن پیش ساخته هدایت میشود. واحد بسته بندی با قدرت برق و مکش جاروبرقی مانند مجهز شده است و دینام های توربینی که در مسیر مکش هوا قرار دارند چند درصد از برق مورد نیاز ربات را تامین میکنند. آب استفاده شده در این فرآیند نیز به دستگاه برمیگردد. بعد از عملیات تخریب هیچ ماده ای جز میلگرد باقی نمی ماند که آن نیز از سیمان, غبار و زنگ پاک شده و برای برش و بازیافت آماده میشود. با تخریب بتن توسط  این ربات هر ذره از ساختمان تخریب شده برای ساخت سازه های جدید ساختمانی قابل استفاده خواهد بود.

 

 

ربات بتن خوار - عمود گستر

ربات های بتن خوار

 

2/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه