انواع قالب از جمله قالب بتن همچنان بخشی جدایی ناپذیر از فرآیند ساخت و ساز است چرا که این امکان شکل دلخواه بتن تا زمان سفت شدن را فراهم می کند.

در این میان قالب آلومینیومی بتن به دلیل مزایای گسترده ای که دارد آن را به یک انتخاب مناسب در پروژه های ساختمانی مدرن تبدیل کرده است.

قالب آلومینیومی سبک وزن اما در عین حال مقاوم و محکم در برابر فشارهای ساخت و ساز بتنی است. این تنها جز کوچکی از این مزایای قالب آلومینیومی بتن است.

قالب آلومینیومی بتن چیست؟

قالب آلومینیومی بتن جدیدترین فناوری روز دنیا در ساخت و ساز است. قالب آلومینیومی بتن شامل پروفیل ها و پنل های آلومینیومی است که برای بتن ریزی مورد استفاده قرار می گیرند.

اجزای اصلی به کار رفته در قالب آلومینیومی بتن از آلیاژهای آلومینیوم با استحکام و مقاومت بالا است که وزن سبک اما مستحکم به قالب می دهد.

یکی از مزیت های قابل توجه قالب آلومینیومی بتن توانایی مقاومت این قالب ها در برابر رطوبت است.

قالب آلومینیومی سازگاری زیادی دارد به طوری که می توان از آن برای ساخت اجزای مختلف یک ساختمان بتنی از جمله دیوارها، دال ها، ستون ها، کف ها و تیرها استفاده کرد.

استفاده از قالب آلومینیومی بتن در برابر قالب بندی مرسوم

قالب پلاستیکی بتن

قالب پلاستیکی بتن سبک وزن مقاوم در برابر رطوبت و سطح صاف سیمان و بتن را تضمین می کند.

اما در مقابل استفاده مجدد این قالب ها به دلیل ماهیت پلاستیکی که دارند بسیار محدود است لذا در بلند مدت این قالب ها صرفه اقتصادی ندارند.

از طرف دیگر بزرگترین عیب قالب پلاستیکی بتن مقاومت کم این قالب ها در برابر وزن زیاد بتن هست به همین خاطر این قالب ها پروژهای سنگین اصلا مناسب نیست.

قالب آلومینیومی بتن

قالب بتن فلزی

قالب فلزی از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار هستند به طوری شرایط ایده آلی را برای بتن ریزی سنگین در پروژهای بزرگ را فراهم می کنند.

اما این قالب ها به این دلیل که از آهن یا فولاد ساخته می شوند، وزن زیادی دارند که هزینه های مربوط به حمل و نقل از نیروی کار را افزایش می دهند. همچنین برای کار با این قالب ها نیاز به نیروی ماهر هست.

مشکل دیگر که باید اشاره کنیم قیمت بالای قالب فلزی نسبت به قالب های دیگر هست که هزینه های ساخت و ساز را افزایش خواهد داد.

انواع مختلف قالب بندی مانند قالب پلاستیکی بتن محدودیت‌های زیادی دارند مانند زمان ساخت طولانی،وزن زیاد، هزینه‌های سنگین، نیاز به نیروی کار ماهر و استفاده از تجهیزات سنگین است.

تمامی این عوامل ذکر شده سبب شده تا قالب بندی به شکل مرسوم کار بسیار حساس و سخت باشد و در عوض کارفرمایان برای غلبه بر این مشکلات به استفاده از قالب آلومینیومی روی بیاورند.

قالب آلومینیومی بتن، مقاوم ترین نوع قالب

قالب آلومینیومی بتن یک جایگزین عالی نسبت به روش های قالب بندی قدیمی مانند چوب، فلز و فولاد است.

قالب آلومینیومی بتن از آلیاژ آلومینیوم با استحکام بالا ساخته می شوند که تنها مقاومت به فشار و وزن بالای بتن دارند بلکه در برابر خوردگی یا زنگ زدگی عملکرد عالی را از خود نشان داده اند.

علاوه بر این، قالب آلومینیومی بتن در مقایسه با قالب‌ های ساخته شده از مواد دیگر، چسبندگی بتن کمتری دارد که منجر به ایجاد سطح بتن صاف‌تر و با کیفیت‌تر می‌شود.

برای مشاوره خرید و اطلاع از قیمت‌ محصولات با ما تماس بگیرید
و یا شماره خود را ثبت کنید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

کاهش زمان ساخت و ساز قالب آلومینیومی بتن

قالب آلومینیومی بتن راه را برای ساخت و ساز سریع تر هموار می کند. این قالب ها به دلیل وزن کمی که دارند، فرآیند حمل قالب و جایگذاری در محل ساخت و ساز و نصب قالب برای بتن ریزی را تسریع کرده به طوری که زمان به پایان رسیدن پروژه را کاهش، بهره وری را افزایش و صرفه جویی در هزینه ها را به خوبی شاهد خواهیم بود.

حذف کارهای اضافی با قالب آلومینیومی بتن

استفاده از قالب آلومینیومی بتن به دلیل نوع آلیاژ به کار رفته، سطح بتنی بی عیب، کاملا صاف و با ابعاد عالی را فراهم می کند که نیاز به گچ کاری یا کارهای اصلاحی اضافی پس از بتن ریزی را به طور قابل ملاحظه ای کاهش خواهد داد و در نتیجه پروژه شما را بی نیاز به استفاده از منابع و کارهای سخت و طاقت فرسا خواهد کرد.

مقرون به صرفه

کاهش هزینه‌های نیروی کار به دلیل نیاز کمتر به کارگران ماهر، کاهش زمان ساخت و ساز و حذف فرآیندهای گران‌قیمت و اضافی مانند گچ‌کاری باعث صرفه جویی در هزینه ها و سودآوری بیشتر پروژه را منجر می شود.

عمر بالا

قالب آلومینیومی بتن به دلیل عمر بالایی که دارد باعث شده تا نیاز به استفاده و خرید قالب نو را کاهش دهد به طوری که قالب آلومینیومی بتن را می توان بیش از 300 استفاده کرد، این عدد فوق ابعاده نشان دهنده کارای و پایداری این قالب آلومینیومی است.

چرا قالب آلومینیومی عمود گستر؟

دانش و تجربه بالا

عمود گستر با افتخار به عنوان یک شرکت برجسته ایرانی متخصص در تولید انواع تجهیزات ساختمانی، اولین وارد کننده قالب آلومینیومی بتن شرکت معتبر و معروف کره ای Kumkang Kind در ایران هست.

این موضوع نشان دهنده درک عمیق ما از فناوری های موجود در عرصه بین المللی ساخت و ساز و همچنین رفع نیاز کارفرمایان ایرانی به شکل کاملا تخصصی است.

قالب آلومینیومی بتن

ارائه دهنده قالب آلومینیومی با بالاترین کیفیت

شرکت کره ای Kumkang Kind از معتبرترین تولید کننده قالب آلومینیومی بتن در سرتاسر دنیا است. این شرکت با رعایت استانداردهای سختگیرانه بین المللی تضمین کننده سرمایه گذاری شما در انواع پروژه ها ساخت و ساز است.

خدمات پس از فروش

خدمات پس از فروش قالب آلومینیومی بتن شرکت عمود گستر پشتیبانی جامع مانند نگهداری و تعمیر برای اطمینان از طول عمر قالب ها، آموزش و پشتیبانی فنی برای کمک به استفاده صحیح و رسیدگی به مشکلاتی که نیروی کار ممکن است با آن روبرو شود. سهولت در خرید، پاسخگویی به سوالات و حل مشکلات از خدمات پس از فروش قالب آلومینیومی بتن عمود گستر را تشکیل می دهد تا ساخت و ساز و پروژه های شما باسهولت به رسد.

قالب آلومینیومی با ویژگی های سبک وزن، بادوام و مقرون به صرفه، صنعت ساخت و ساز را در دنیا متحول کرده است.

این قالب ها با قابلیت استفاده مجدد، سرعت و کارایی بالا به کارفرمایان نه تنها در زمان و هزینه صرفه جویی قابل توجهی در را ارائه می دهد بلکه به دلیل ویژگی ها آلیاژ آلومینیومی به کار رفته در قالب کیفیت کلی سازه ها را افزایش می دهند.