مقالات

بلوک نیوجرسی چیست؟

بلوک نیوجرسی چیست

بلوک نیوجرسی، مانع جرسی، دیوار جرسی یا برآمدگی جرسی عبارت است از مانع بتنی یا پلاستیکی مدولار که برای جداسازی خطوط ترافیکی و یا ایجاد موانع موقتی و یا دائمی استفاده می‌شود. در این مقاله از عمود گستر در مورد این سازه مهم صحبت خواهیم کرد پس تا انتها همراه ما باشید.

 

بلوک نیوجرسی چیست؟

در ابتدا این موانع برای به حداقل رساندن آسیب تصادفات خودرو و یا عبور خودروهای متقاطع که منجر به برخورد احتمالی از رو به رو می شود طراحی شد. موانع جرسی همچنین برای تغییر مسیر ترافیک و محافظت از عابران پیاده به طور وسیع کاربرد دارد. نام بلوک های نیوجرسی از ایالت نیوجرسی ایالات متحده گرفته شده است که این ایالت برای اولین بار در دهه 1950 به عنوان جداکننده بین خطوط یک بزرگراه استفاده کرد. با گذشت زمان، انواع مختلفی از بلوک نیجرسی ساخته شداز جمله مدل پلاستیکی نیوجرسی که با آب پر می‌کنند تا بتوان به عنوان موانع موقت استفاده نمود

بلوک نیوجرسی

توسعه بلوک‌های نیوجرسی

بلوک نیو جرسی که دیوار نیوجرسی نیز نامیده می شود، در دهه 1950 در موسسه فناوری استیونز، نیوجرسی، ایالات متحده، زیر نظر اداره بزرگراه ایالت نیوجرسی توسعه یافت تا به این وسیله خطوط متعدد در یک بزرگراه را تقسیم کنند. یک مانع معمولی جرسی 32 اینچ (81 سانتی متر) ارتفاع دارد و از بتن ریخته شده در قالب همراه ب فولاد یا پلاستیک ساخته می‌شود. بسیاری از موانع اصلی ساخته شده در نیوجرسی در دهه 1950 و اوایل دهه 1960 “مدولار” نبودند یا بسیاری از آن‌ها بسیار کوتاهتر از ارتفاعات امروزی ساخته می‌شدند « حدود دو فوت (61 سانتی متر)» اما با گذشت زمان این بلوک‌ها به صورت مدولار و بلندتر ساخته شدند تا از این طریق کاراریی این بلوک‌ها افزایش یابد.

بیشتر بخوانید: ارتفاع جک های ساختمانی چقدر است؟

استفاده نظامی از بلوک نیوجرسی بتنی

یعضی از این بلوک‌ها طرح هایی با دو بریدگی مستطیل شکل در پایین دارند که امکان بلند کردن توسط لودرها را فراهم می کند این طراحی سبب می‌شود تا موانعی به طور کوتاه‌مدت به‌خصوص در مصارف موانع نظامی و امنیتی ایجاد کند. استفاده از این نوع بتن نیوجرسی پس از حملات بمب‌گذاری‌شده با کامیون در بیروت در سال 1983 منجر به استفاده گسترده‌ در تأسیسات نظامی شد، ارتش ایالات متحده این نوع بتن را «بلوک قذافی» نامید. البته گاهی اوقات از این نوع بتن نیوجرسی برای کنترل ترافیک وسایل نقلیه که به تأسیسات نظامی یا سایر مناطق امن می رسند، مستقر می شوند

بلوک نیوجرسیبلوک نیوجرسی مدرن

بتن نیوجرسی که امروزه تولید می‌شود، یک مانع بتنی قابل حمل است که خطوط ترافیک را از هم جدا می‌کند. این موانع طراحی شده به طور خاص کمک می کند تا در مواردی که خودروها با هم برخورد می کنند، آسیب خودرو به حداقل برسد برای مثال بلوک‌های نیوجرسی، وسایل نقلیه را هنگام برخورد به این بلوک‌ها به سمت  رو به رو هدایت می کند تا از اسیب بیشتر به خودرو جلوگیری کند. اما مزیت اصلی این بتن‌های مدرن نیوجرسی نسبت به انواع مشابه بتنی، مدولار بودن و جابجایی آسانتر آن‌ها است.
متداول‌ترین نسخه از مانع جرسی، مانع F شکل است. این طرح دارای همان پایه 3 اینچی است، اما شیب 10 اینچی بالاتر دارد تا ضربه های متناسب را بهتر جذب کند و از واژگونی جلوگیری کند.نسخه های دیگری از موانع بتنی در دسترس هستند از جمله شیب ثابت، تک شیب و عمودی وغیره.

بیشتر بخوانید: نحوه بستن قالب فلزی را بلد شوید!

سخن آخر:

بلوک‌های نیوجرسی از دهه 1950 در امریکا ساخته و توسعه پیدا کردند و سپس از امریکا به سرتاسر جهان گسترش یافته تا تبدیل به یکی از پر مصرف‌ترین و پر کاربردترین بلوک بتنی در سرتاسر دنیا بدل شوند. برای ساخت بلوک‌های نیوجرسی مناسب، شما به قالب‌های بتنی باکیفیت برای این سازه‌ها نیاز دارید تا از این طریق به بلوک‌های نیوجرسی با استاندارد جهانی دسترسی داشته باشید به همین دلیل گروه عمود گستر با افتخار برای شما با کیفیت‌ترین و مناسب‌ترین قالب‌های بتنی نیوجرسی را برای شما تولید می‌کند چرا که کیفیت عالی حق شما است.

برای تهیه انواع تجهیزات قالب‌بندی بتن می‌توانید شرکت عمودگستر را انتخاب کنید. تجهیزات مختلف فلزی ساخت و ساز از قبیل جک سقفی، قالب فلزی بتن، سکوی بتن ریزی، داربست مثلثی، سولجر و انواع و اقسام محصولات دیگر، از فروشگاه عمودگستر قابل تهیه است

5/5 - (1 امتیاز)

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.