مقالات, مقالات

معرفی قالب بتن 2022

قالب بتن 2022

Mivan از جدیدترین سیستم‌های قالب بتن 2022 است که سیستم پیشرفته‌ای به حساب می‌آید و از قطعات آلومینیومی مستحکم و مقاوم ساخته می‌شود. این ساختار سبب شده است که این قالب بتن، ویژگی‌هایی از قبیل استحکام و دوام بالا، انطباق‌پذیری مناسب و نصب ساده پیدا کند و در ساخت واحدهای مسکونی و پروژه‌های انبوه مسکن مورد استفاده قرار می‌گیرد. در ادامه با عمودگستر همراه باشید تا با این سیستم جدید قالب بتن 2022 بیشتر آشنا شوید.

قالب بتن 2022 میوان چه اجزایی دارد؟

اجزای قالب بتن میوان بر اساس محل استفاده و نوع پروژه به 4 نوع کلی تقسیم نمود که عبارت است از:

اجزای دیوار

اجزای دیوار خود شامل 4 بخش پنل دیواری، راکر، کیکرز و پین خرد می‌شود که هر کدام در ادامه معرفی شده‌اند.

  • پنل دیواری

جزء اساسی و اصلی قالب‌های میوان، پنل‌های دیواری است، به این صورت که این قالب‌ها به‌وسیله یک ورق آلومینیومی به‌درستی برش خورده و متناسب با اندازه دقیق دیوار است نصب می‌شوند و یک وجه دیوار را تشکیل می‌دهند.

  • راکر

راکر یک پانل L شکل است که دارای سوراخ‌هایی برای پین خرد جهت بیشتر پشتیبانی از پانل‌های دیوار است.

  • کیکرز

کیکرزها اغلب مانند یک مستطیل با تورفتگی هستند و جهت حمایت بیشتر از پانل‌های دیواری در بالای پانل نصب می‌شود.

  • پین خرد

این جزء اتصال‌دهنده سایر اجزای دیوار است.

بیشتر بخوانید: اجزای جک سقفی را بشناسید

بیشتر بخوانید: اجزای جک سقفی را بشناسید اجزای پرتو

اجزای پرتو دارای بخش‌های پنل جانبی پرتو و تکیه‌گاه تیر و پایه است. در ادامه با این قسمت‌ها آشنا می‌شوید.

  • پنل جانبی پرتو

این بخش از قالب بتن 2022 میوان، شامل یک جز مستطیل شکل است که به‌اندازه مورد نیاز تیر و پایه بریده خواهد شد و کناره‌های تیرها را تشکیل می‌دهد.

  • تکیه‌گاه تیر و پایه

در تیرها و پایه‌های که در پایین تکیه‌گاه مناسب ندارد، از هد پایه جهت نگه‌داشتن تیر استفاده می‌شود که دارای سر V شکل برای جابه‌جایی آسان قالب. پانل تیر سوفیت یک ساختار آلومینیومی مستطیلی است که در سر پایه قرار می‌گیرد تا از تیرهای سافیت پشتیبانی کند.

 

دِک

دک، پنل‌های دک، پایه دک و Soffit را در بر می‌گیرد. اما این اجزا چه کاری انجام می‌دهند؟! مقاله را ادامه دهید!

  • پنل‌های دِک

پنل دک، شامل یک سطح صاف افقی است که دال روی آن ریخته می‌شود.

  • پایه دک

    از این پایه برای حمایت از دال استفاده می‌شود و بار وارد شده به پانل عرشه را تحمل می‌کند.

  • Soffit

 Soffit از لبه پانل‌های عرشه در محیط اتاق پشتیبانی می‌کند.

 اجزای دیگر

سایر اجزای مورد استفاده به‌استثنای اجزای دیوار، تیر و دک، گوشه‌های زیرانداز داخلی و خارجی، گوشه‌های بیرونی و داخلی برای پنل‌های دیواری هستند.

بیشتر بخوانید: مقاومت مشخصه بتن چیست؟

بهترین قالب بتن 2022 ویژگی‌های قالب بتن 2022 میوان چیست؟

برخی از ویژگی‌های اصلی قالب میوان عبارت هستند از:

  • ظرفیت حمل بار

ظرفیت باربری قالب میوان 7-8 تن بر مترمربع است. قالب میوان سبک‌وزن است و وزنی در حدود 18 تا 20 کیلوگرم در هر مترمربع دارد.

  • زمان باز نمودن

زمان باز نمودن قالب عمودی (دیوار) 12 ساعت پس از بتن‌ریزی یا زمانی که مقاومت بتن بهN/mm  22 می‌رسد و قالب افقی (دک) 36 ساعت پس از بتن‌ریزی یا زمانی که مقاومت بتن به N/mm 210 می‌رسد، است.

  • دوام

از آن‌جایی‌که پنل‌های قالب میوان از آلیاژ آلومینیوم درجه ساختاری ساخته شده‌اند، بسیار بادوام و مستحکم هستند به طوری که یک قالب را می‌توان حدود 200 بار استفاده نمود.

  • زمان ساخت بالا

سرعت ساخت بالا را می‌توان با این سیستم قالب بتن 2022 به دست آورد که به معنای این است که با استفاده از قالب میوان پروژه حدوداً 7 روز به طول می‌انجامد.

چطور با قالب Mivan کار کنیم؟

حالا که با یکی از قالب های بتن 2022 آشنا شدید، بهتر است که ب در مورد کار با این قالب نیز به‌طور اجمالی اطلاعاتی به دست آورید.

قراردادن قالب آلومینیومی

قالب میوان بیشتر در مکان‌هایی که کل سازه‌ها از بتن ساخته شده‌ است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در این قالب، تقویت‌کننده دیوار با دال کف قرار خواهد گرفت و پنل‌های دیواری و پنل‌های دال کف همراه با فولاد تقویت‌کننده دیوار ساخته می‌شوند.

اسلب‌های آلیاژ آلومینیوم بادقت در اندازه‌های موردنیاز ساخته شده‌اند و فضاهایی مانند پنجره‌ها، کانال‌ها، درها، راه‌پله‌ها، پنل‌های نما و چاج‌ها نیز در این سازه‌ها ادغام خواهند شد.

سپس قالب‌ها با استفاده از سیستم پین و گوه به یکدیگر متصل می‌شوند که پس از ساخت سازه بتنی می‌توان آن‌ها به‌سرعت از هم باز نمود.

 ریختن بتن

پس از نصب قالب‌ها، بتن باکیفیت ریخته می‌شود تا بتن فرم و شکل قالب را به خود می‌گیرد. حداقل دو عامل باید در حین بتن‌ریزی موجود باشد؛ عواملی ازجمله پین‌ها، گوه‌ها و اتصالات دیوار که در حالت مناسب قرار گرفته باشد.

 باز نمودن قالب

به‌طور معمول همه قالب‌ها را می‌توان پس از 12 ساعت بتن‌ریزی باز نمود. ابتدا قالب دیوار باز خواهد شد و سپس خود قالب. فراموش نکنید که قالب‌های برداشته شده به‌سرعت توسط برس‌های سیمی تمیز شوند و پس از تمیزشدن، در جای مناسب قرار بگیرند و به درستی روی هم جای بگیرند تا برای بعد استفاده شوند.

بیشتر بخوانید: شرایط قالب بتن چیست؟

سخن آخر

قالب بتن 2022 Mivan از جدیدترین قالب‌ های فلزی بتن است که مزایای بسیار زیادی در ساخت‌وساز دارد و با این قالب می‌توان زمان ساخت ‌و ساز را به شکل محسوسی کاهش داد.

اگر هنوز در مورد قالب‌های بتن و بتن‌ریزی سؤالی دارید و یا هنوز تصمیمی نگرفتید که چه سیستمی برای پروژه خود استفاده کنید، همین حالا با مشاوران عمود گستر تماس بگیرید تا شما را به بهترین شکل راهنمایی کنند.

لطفا به این مطلب امتیاز بدهید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت توسط reCAPTCHA و گوگل محافظت می‌شود حریم خصوصی و شرایط استفاده از خدمات اعمال.